12/02/2006

Jul i tidningarna


Vad har då våra stora dagstidningar för adventstips?

I Aftonbladet kan du få 43 tips för att skapa adventsmys, och läsa om Mimmi som har en julblogg.

En guide för att binda krans till dörren och ett test på elektriska adventsljusstakar hittar du hos Expressen.

DN har testat sällskapspel - något för mellandagararna kanske?

SvD har en egen julportal där de bland annat har tips för att minska julstressen och har publicerat Gujjes tradionella julkalender på nätet! Härligt, jag som inte är hemma i år kan ändå följa med =)

Uppsala nya tidning, UNT, tipsar om adventscocktail och bjuder på två olika julkalendrar som man kan vinna saker med, en där man ska gissa på rim och en med kunskapsfrågor.

4 comments:

Anonymous said...

jag vill inte missa din blogg nu så här före jul - vilken inspiration man får.
anta utmaningen på min blogg

Anonymous said...

Tyckte mycke om gujjes kalender, den skal jeg følge : )

Anonymous said...

Mimmis julblogg :) Den ska jag kolla... tack för tipset! //Z

Sofie said...

Cia: tack för utmaningen, ska försöka svara så fort jag får liv i mitt internet igen =)
Julie: Ja, det är verkligen tradion för mig! =)
Zassi; ja, detär jättebra tips =)