11/26/2006

Nyinköpt julpynt =)

Trots att jag bara kommer att vara i Freiburg två veckor till, känns det ändå väldigt tomt helt utan julpynt, och så är det ju så svårt att motstå. Kotten var gratis, jag plockade den från ett träd i en park i Genève, men jag tyckte den var så fin så den fick bli en del av juldekorationerna härhemma. Stjärnorna köpte jag på Interio, så enkla men söta. Julkalendern föreställer en tomte och en ängel som kysser varandra bakom ett stort hjärta. Jag gillar verkligen hjärtan, så den kunde jag inte heller motstå. Obwohl ich nur in Freiburg zwei Wochen bleiben werde, würde es sehr leer ohne Weihnachtsdekorationen fühlen. Der Zapfen war kostenlos, ich habe es von einem Baum in Genève gepflückt, aber ich fand es so nett, dass es durfte ein Teil von unserem Weihnachtsschmuck Zuhause bekommen. Die Sterne habe ich ins Interieo gekauft; so einfach aber auch süßen. Der Adventskalender darstellt ein Weihnachtsmann und ein Engel die einander küssen hinter einem großen Herz. Da ich wirklich Herzen mag, konnte ich es nicht widerstanden.

Lyx eller budget? Jag blev så kär i ljussmyckena som Julie hittat på Menu. Men samtidigt var de lite dyra för vår studentekonomi. Därför blev jag så glad när jag hittade den här på Galeria Kaufhaus här i Freiburg. De kommer från Seleco, och kostade bara 1 € 25, ungefär en tiondel så mycket. Jag tycker nog de från Menu var lite finare, men inte så mycket... ;)

Luxus oder Budget? Ich wurde so verschossen in die Kerzenschmuck, die Julie ins Menu gefunden hat. Aber gleichzeitig war sie ein Bisschen zu teuer für unsere Studentenfinanz. Darum freute ich mich viel über diesen, der ich ins Galeria Kaufhaus hier in Freiburg gefunden habe. Er kommt aus Seleco, und kostete nur 1 € 25, ungefähr ein ungefär en Zehntel. Ich finde die an Menu ein wenig besser aber nicht viel... ;)



3 comments:

Anonymous said...

Dom var jättesöta :) Och jag gillade belysningen från Konstsmide oxå! //Z

Anonymous said...

Den så jo kjempefin ut. Ligner jo veldig på de fra menu. Skal ta fram mine nå snart og ordne advents staken. Det er så trivelig med denne tiden : )

Sofie said...

Zassi: Tack så mycket! Det tyckte jag med =)
Julie: Visst är det mysigt nu!